niedziela, 6 stycznia 2013

Drømmen endelig - finał marzeń!


Drodzy czytelnicy! Po dzisiejszych emocjach zaczynam dochodzić do wniosku, że jestem chory psychicznie. Niestety nie można tego inaczej określić. Jednakże życzyłbym sobie, aby każdy borykający się z problemami psychicznymi, był tak pozytywnie chory. Ta choroba wywołana jest kapitalnymi emocjami, których jeszcze nigdy nie widziałem w trakcie żadnego Turnieju Czterech Skoczni do tej pory. Po dzisiejszym konkursie ciężko jest mi ochłonąć, a już szczególnie, gdy pomyślę, że za dwa dni znowu zaczynamy serię konkursów i to w POLSCE!



Stało się! Chociaż nie ukrywam, że to nie mój faworyt wygrał. Gregor Schlierenzauer został triumfatorem 61. Turnieju Czterech Skoczni. Warto podkreślić, że to drugie zwycięstwo z rzędu, jednakże w tym roku w pełni zasłużenie. Bez żadnych wątpliwości, czy pogłosów na temat ewentualnej pomocy ze strony dyrektora Pucharu Świata. Do tej pory ośmiu skoczkom udawało się wygrywać ten wielki szlem dwukrotnie z rzędu. Tylko Bjørn Wirkola potrafił zrobić to trzy razy pod rząd. Doszło tym samym do absolutnej dominacji Austriaków, ponieważ pierwszy raz w historii zawodnicy jednego kraju wygrywali turniej pięć lat po kolei. Ostatnim zwycięzcą, nie Austriakiem, był Anders Jacobsen, aż 6 lat temu! Brawo dla Gregora za świetną postawę i odrobienie straty z nawiązką po pierwszej części szlema.
Kolejne wyrazy uznania dla Andersa Jacobsena! Czy ktoś może odmówić triumfatorowi TCS w sezonie 2006/2007, tytułu najbardziej walecznego skoczka tego tournee? W sytuacji, kiedy po pierwszej serii jeszcze nieco stracił do lidera tego cyklu, oddać skok na 139 metr, to coś czego można mu pozazdrościć. Ogromna klasa i zasłużone drugie miejsce! W ogóle moim zdaniem Norwegia po latach pewnego zastoju ma z czego się cieszyć. Kibice tego kraju mogli oglądać aż dwóch swoich zawodników na podium austriacko-niemieckiego turnieju. Co ostatnio Norwegom udało się w 1982 roku, kiedy to na drugim miejscu stanął Roger Ruud, przed Per Bergerudem. Tym razem na trzecim miejscu stanął Tom Hilde, który powtórzył wyczyn sprzed dwóch lat.



Przejdę teraz do sprawy, która w ogóle wytrąciła mnie ostatnio z myślenia o czymkolwiek innymi. Całymi dniami rozmyślałem, czy Kamil Stoch dogoni podium w klasyfikacji generalnej Turnieju Czterech Skoczni. Wierzyłem w to głęboko, ale proszę mi wierzyć, że wcale nie jestem rozczarowany, bo jak każdy wie… jeśli przegrywać, to w wielkim stylu. Dzisiejszy skok Stocha z pierwszej serii utwierdził mnie w przekonaniu, że jest w chwili obecnej w gronie trzech najlepszych skoczków na świecie. Powiedzmy sobie szczerze, że Polak przegrał podium notami za styl. Moim zdaniem dla Kamila należą się ogromne brawa, bo to najlepszy wynik Polaka od dziesięciu lat! Już dekada minęła od trzeciego miejsca Adama Małysza w TCS!
Analizując dzisiejszy dzień, jestem w stanie nazwać Kamila – Therese Johaug skoków narciarskich. Stoch odrobił bowiem bardzo dużą stratę w dość szybkim tempie. Podobnie jak Norweżka w trakcie ostatniego etapu Tour de Ski, które po raz czwarty padło łupem Justyny Kowalczyk (o tym więcej wkrótce).
Bardzo mi przyjemnie, gdy po raz kolejny mogę pochwalić nie tylko Kamila, ale także Macieja Kota. Czy ktoś z Was pamięta, kiedy ostatnio Polak (oprócz Stocha i Małysza) zajmował miejsce w pierwszej dziesiątce trzy razy z rzędu? Szczerze mówiąc, jak dla mnie Maciek w mgnieniu oka stał się bardzo groźnym przeciwnikiem i mam wrażenie, że jego siła rośnie z dnia na dzień. Kapitalny konkurs w jego wykonaniu. Z takimi skoczkami jak Kot i Stoch możemy zacierać ręce na konkursy w Polsce. Jestem pewny, że będą się liczyć w walce o zwycięstwo!




„Mistrzostwa Świata przed nami, a on idzie jak polski orzeł w górę!” – Włodzimierz Szaranowicz, Titisee-Neustadt 2007


1 komentarze:

  1. To rzeczywiście był jeden z najlepszych turniejów ostatnich lat!

    OdpowiedzUsuń

Każda Wasza opinia buduje. Dziękujemy za wszystkie słowa krytyki!

Ciekawostka o nas...

Czy wiesz, że po wpisaniu w wyszukiwarce Google hasła: Mika Kojonkoski, nasz wpis "Mika Kojonkoski - wymarzony trener" znajduje się na drugim miejscu? W ostatnim czasie to jeden z najchętniej czytanych artykułów na naszym blogu. Autor tego tekstu (Mateusz Król) został natchniony do jego napisania, po lekturze książki o "Mika Kojonkoski - tajemnica sukcesu".